Home   |   Harta site     

Serviciul Resurse Umane, Organizare, Salarizare



Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu nr.22, camera nr. 3

Telefon: 0251/407.009

Sef Serviciu: Ilie Silvia Mioara

 

Serviciul are in structura urmatoarele compartimente:

- Compartiment control managerial intern si managementul calitatii;

- Compartiment organizare;

- Compartiment management resurse umane;

- Compartiment salarizare;

- Compartiment formare profesionala

 

a) Compartiment control managerial intern si managementul calitatii

Atributii principale:        

-Implementeaza sistemul de control managerial la nivelul institutiei in conformitate cu prevederile legale in vigoare, prin:

-coordoneaza activitatea de implementare a controlului inten managerial la nivelul Directiei si indruma sefii structurilor organizatorice in procesul de elaborare de programe proprii, la realizarea acestor programe, actualizarea acestora sau in alte activitati legate de controlul intern managerial;

-sprijina si indruma sefii structurilor organizatorice in vederea elaborarii/actualizarii procedurilor operationale;

-analizeaza si propune spre aprobare procedurile interne elaborate pentru proiectarea acestui sistem de control managerial;

-revizuieste/modifica Manualul Calitatii, Procedurile Generale si formularele anexate la procedurile generale;

-mentine si imbunatateste Sistemul de Management al Calitatii conform cerintelor SR ISO 9001/2015, in compartimentele din cadrul DGASPC;

-tine gestiunea unica  (in sistem informatic si pe hartie – in original) a documentelor Sistemului de Management al Calitatii;

-planifica, organizeaza, efectueaza si coordoneaza audituri interne de urmarire ale SMC din cadrul institutiei, in zonele in care au fost identificate neconformitati la auditul intern de calitate;

-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

b) Compartiment organizare

Atributii principale:        

-raspunde de intocmirea si completarea periodica a Regulamentului Intern, Regulamentului de Organizare si Functionare, Codului etic si Codului de conduita ale personalului Directiei, cat si de respectarea prevederilor acestora; 

-sub conducerea Directorului General participa la intocmirea organigramei, statului de personal si statului de functii pentru unitatile subordonate Directiei; 

-face demersurile necesare reorganizarii institutiei, intocmind: note de informare, adrese catre institutiile direct interesate, noile state de functii, organigrama si anexele la organigrama;

-intocmeste anual/trimestrial planul de ocupare a functiilor publice din cadrul Directiei;

-asigura si raspunde de intocmirea lucrarilor privind miscarile de personal la nivelul Directiei si a unitatilor subordonate;

-asigura si urmareste intocmirea pentru fiecare salariat a fisei postului cu sarcini si atributii ce le revin si completarea acestora ori de cate ori este  nevoie;

-organizeaza activitatea de selectie a personalului din aparatul propriu si serviciile din subordine, de evaluare periodica prin organizarea concursurilor de recrutare, promovare si avansare a personalului;

-raspunde de modul de solutionare a scrisorilor, notelor de audienta si a corespondentei ce i-a fost repartizat spre rezolvare;

-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

c) Compartiment management resurse umane

Atributii principale:

-organizeaza activitatea de angajare a personalului din aparatul propriu si serviciile din subordine;

-intocmeste nivelul salariilor de baza in acord cu necesitatile activitatii unitatii respectand dispozitiile legale cu privire la salariile de baza si drepturile personalului, conform legislatiei in vigoare, precum si contracte de munca;

-aplica modificarile in registrul de evidenta al salariatilor contractuali la zi si comunica in termen la Inspectoratul Teritorial de Munca online a bazei de date (REVISAL);

-raspunde de aplicarea corecta a reglementarilor legale in domeniul salarizarii personalului, precum salariul de baza, sporul de vechime, indemnizatiile, alte sporuri;

-intocmirea, actualizarea si gestionarea dosarelor profesionale si a dosarelor personalului contractual;

-primirea si gestionarea declaratiilor de avere si declaratiilor de interese conform legii;

-intocmeste dosare de pensionare si note de lichidare la plecarea personalului din unitate;

-elibereaza zilnic adeverinte de salariat, de banca, vechime in munca, etc.;

-intocmeste si comunica contracte de munca, acte aditionale la contractul de munca;

-elibereaza  legitimatii salariatilor;

-sprijina dezvoltarea voluntariatului in serviciile sociale, cu respectarea legislatiei activitatii de voluntariat prin selectia, orientarea, coordonarea, monitorizarea si evaluarea voluntarilor din cadrul institutiei;

-intocmeste raspunsuri la diverse solicitari;

-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare. 

d) Compartiment salarizare 

Atributii principale:

-calculul drepturilor banesti reprezentand salariul de baza, sporuri si alte drepturi conform legii;

-calculeaza indemnizatia pentru concediu de odihna, concediu medical, retinerile din salariu;

-verifica pontajele cu concediile medicale, cu cererile de concediu de odihna si alte tipuri de cereri;

-verifica primirea documentelor care atesta ca un salariat beneficiaza de deducere suplimentara de baza si introducerea datelor in programul de salarii;

-tine evidenta concediilor de odihna, urmarind concordanta acestora cu foaia colectiva de prezenta si tinand seama de programari;

-intocmeste state de plata, centralizatoare, liste de viramente, borderourile catre banci pentru plata salariilor pe carduri;

-intocmeste si depune lunar, in termen legal, declaratia privind obligatiile de plata catre diverse institutii;  

-intocmeste situatii statistice  privind castigurile salariale lunare, semestriale, anuale;

-intocmeste contracte de garantie pentru gestionari;

-urmareste lunar trecerea la o noua gradatie in functie de vechime si intocmeste referatele pentru trecerea la o noua clasa si gradatie;

-intocmeste raspunsuri la diverse solicitari;

-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

e) Compartiment formare profesionala

Atributii principale: 

-planifica si realizeaza activitatile de informare, formare si indrumare metodologica, in vederea cresterii performantei personalului care administreaza si acorda servicii sociale aflate in administrare proprie;

-organizeaza activitatea de formare continua a personalului din aparatul propriu si serviciile din subordine;

-intocmeste planul anual de perfectionare profesionala, precum si a oricaror altor masuri privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici si personalului contractual din cadrul institutiei;

-asigura consultanta si asistenta functionarilor publici de conducere si personalului contractual  de conducere din cadrul institutiei in stabilirea masurilor privind formarea profesionala a functionarilor publici si personalului contractual din subordine;

-monitorizeaza aplicarea masurilor privind formarea profesionala a functionarilor publici si personalului contractual din cadrul institutiei si intocmeste trimestrial un raport privind stadiul realizarii masurilor planificate;

-intocmeste raportul anual privind formarea profesionala a functionarilor publici si personalului contractual din  cadrul institutiei;

-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.