Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu nr.22
Telefon: 0251/407.008
Sef Serviciu: Lungu Cristina
Serviciul are in structura urmatoarele compartimente:
- Compartiment Programe, Proiecte;
- Compartiment Relatia cu Organizatiile Nonguvernamentale;
- Compartiment Monitorizare, Analiza Statistica, Indicatori Asistenta Sociala si Incluziune Sociala
- Compartiment Strategii;
- Compartiment Managementul Calitatii Serviciilor Sociale
a) Compartiment Programe, Proiecte
Atributii principale:
- elaboreaza si implementeaza proiecte cu finantare nationala si internationala in domeniul serviciilor sociale;
- analizeaza obiectivele Strategiei judetene in domeniul asistentei sociale, protectiei familiei si copilului in vederea realizarii acestora prin accesarea de fonduri nerambursabile;
- colaboreaza cu structurile institutiei in vederea stabilirii nevoilor concrete care sa determine structurarea in propuneri de proiecte, in conformitate cu Strategia judeteana in domeniul asistentei sociale, protectiei familiei si copilului;
- colaboreaza cu autoritatile nationale in domeniu in ceea ce priveste identificarea si comunicarea nevoilor de interes national si atragerea fondurilor acordate de catre acestea;
- realizeaza si propune spre aprobare portofoliul de proiecte;
- monitorizeaza lansarea programelor de finantare;
- identifica sursele de finantare necesare implementarii proiectelor din portofoliul de proiecte aprobat;
- identifica posibili parteneri care pot fi cooptati in cadrul proiectelor;
- asigura implementarea proiectelor aprobate spre finantare;
- colaboreaza cu celelalte structuri din cadrul institutiei in vederea realizarii si implementarii proiectelor cu finantare interna si externa;
- colaboreaza cu institutiile implicate in gestionarea mecanismului de finantare accesat;
- monitorizeaza modul de desfasurare a activitatilor aferente proiectelor care se afla in curs de implementare, precum si a celor aflate in perioada de sustenabilitate;
- propune, organizeaza si desfasoara, dupa caz, actiuni de mediatizare a activitatilor realizate in cadrul proiectelor cu finantare nerambursabila si de diseminare a rezultatelor obtinute in urma implementarii proiectelor;
- realizeaza demersurile necesare in vederea asigurarii continuitatii si sustenabilitatii proiectelor implementate;
- centralizeaza si tine evidenta tuturor proiectelor si programelor pe care le gestioneaza;
- realizeaza, in colaborare cu celelalte structuri ale institutiei, campanii de informare si promovare cu privire la drepturile copilului si ale persoanelor adulte cu handicap;
- colaboreaza cu institutiile de invatamant superior de profil si structurile de specialitate din cadrul institutiei, in vederea incheierii de parteneriate privind desfasurarea stagiilor de practica ale studentilor;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
b) Compartiment Relatia cu Organizatiile Nonguvernamentale
Atributii principale:
- colaboreaza cu organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati in domeniul asistentei sociale, protectiei familiei si a drepturilor copilului, prevenirii si combaterii violentei domestice sau cu operatori economici prin incheierea de conventii de colaborare cu acestia;
- dezvolta parteneriate si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale si cu alti reprezentanti ai societatii civile in vederea acordarii si diversificarii serviciilor sociale si a serviciilor destinate protectiei familiei si a copilului, prevenirii si combaterii violentei domestice, in functie de nevoile comunitatii locale;
- colaboreaza pe baza de protocoale sau conventii cu celelalte directii generale, precum si cu alte institutii publice din unitatea administrativ - teritoriala, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, conform legii;
- colaboreaza cu organizatiile neguvernamentale in vederea implementarii si monitorizarii proiectelor derulate in parteneriat;
- colaboreaza cu structurile de specialitate din cadrul institutiei in vederea analizarii solicitarilor de parteneriat ale organizatiilor neguvernamentale si oportunitatea implicarii institutiei in cadrul parteneriatului respectiv;
- asigura suportul necesar, la solicitarea organizatiilor neguvernamentale, pentru derularea activitatilor specifice, atunci cand acestea sunt in conformitate cu obiectivele si directiile de actiune ale institutiei;
- tine evidenta organizatiilor neguvernamentale cu care sunt incheiate parteneriate, protocoale sau alte forme de colaborare;
- participa la intalnirile organizate de catre reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale in vederea stabilirii de actiuni comune, pentru a raspunde intr-o masura mai mare nevoilor identificate de la nivelul judetului;
- organizeaza intalniri cu ONG-urile din judet, regiune si de la nivel national cu care exista colaborari, in vederea dezvoltarii de programe comune si pentru promovarea transferului de expertiza in domeniul asistentei sociale si incluziunii sociale;
- colaboreaza permanent cu organizatiile societatii civile care reprezinta interesele diferitelor categorii de beneficiari;
- asigura diseminarea informatiilor in ceea ce priveste colaborarile si actiunile desfasurate impreuna cu organizatiile neguvernamentale;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
c) Compartiment Monitorizare, Analiza Statistica, Indicatori Asistenta Sociala si Incluziune Sociala
Atributii principale:
- gestioneaza baza de date CWMTIS;
- gestioneaza baza de date SENSITIVE;
- gestioneaza baza de date a DGASPC in domeniul asistentei sociale si protectiei copilului;
- realizeaza registre electronice pentru toti beneficiarii de servicii sociale prevazuti de lege, care sunt transmise catre Ministerul Muncii si Justitiei Sociale sau, dupa caz, autoritatilor administratiei publice centrale cu atributii in domeniul serviciilor sociale aflate in subordinea acestuia;
- colaboreaza cu celelalte servicii in vederea actualizarii bazei de date;
- solicita celorlalte servicii informatiile necesare actualizarii bazelor de date;
- monitorizeaza si coordoneaza activitatea de introducere in programul CWMTIS a informatiilor de catre operatorii autorizati de conducerea institutiei si care isi desfasoara activitatea in alte structuri organizatorice;
- colecteaza, prelucreaza si administreaza datele si informatiile privind beneficiarii, furnizorii publici si privati si serviciile administrate de acestia;
- asigura transmiterea oficiala a raportarilor lunare, trimestriale, semestriale si anuale, precum si a situatiilor solicitate, ori de cate ori este nevoie;
- realizeaza la nivel judetean baza de date privind copiii aflati in sistemul de protectie speciala, copiii si familiile aflate in situatie de risc si raporteaza trimestrial aceste date Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie;
- asigura colectarea si transmiterea datelor statistice conform solicitarilor ANPDPD si altor institutii cu activitati in domeniu;
- realizeaza la nivel judetean baza de date privind cazurile de violenta domestica si raporteaza trimestrial aceste date catre Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati;
- realizeaza la nivel judetean baza de date privind beneficiarii de servicii sociale astfel cum sunt prevazuti in Legea nr. 292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si raporteaza trimestrial aceste date Ministerului Muncii si Justitiei Sociale sau, dupa caz, autoritatilor administratiei publice centrale cu atributii in domeniul serviciilor sociale din subordinea acestuia;
- intocmeste periodic, sau la solicitarea conducerii institutiei, analize statistice care sa stea la baza masurilor de organizare si desfasurare a activitatii DGASPC;
- colaboreaza cu celelalte servicii in vederea transmiterii de analize si statistici cu privire la activitatea DGASPC catre ONG-uri sau alte institutii publice in vederea desfasurarii de activitati comune in domeniul protectiei copilului si a persoanei adulte cu handicap, precum si in vederea promovarii incluziunii sociale a categoriilor dezavantajate;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
d) Compartiment Strategii
Atributii principale:
- elaboreaza, in concordanta cu strategiile nationale si locale si cu nevoile identificate, strategia judeteana de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu si lung, pentru o perioada de 5 ani, respectiv de 10 ani, pe care o transmite spre dezbatere si avizare comisiei judetene de incluziune sociala, o propune spre aprobare consiliului judetean si raspunde de aplicarea acesteia, in limitele de competenta;
- elaboreaza planurile anuale de actiune privind serviciile sociale administrate si finantate din bugetul judetean si le propune spre aprobare consiliului judetean care cuprind date detaliate privind numarul si categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi infiintate, programul de contractare a serviciilor din fonduri publice, bugetul estimat si sursele de finantare;
- transmite catre ministerul de resort strategia de dezvoltare a serviciilor sociale de la nivel judetean precum si planul anual de actiune, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora;
- organizeaza sesiuni de consultari cu reprezentanti ai organizatiilor beneficiarilor si ai furnizorilor de servicii sociale in scopul fundamentarii strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale si a planului anual de actiune;
- fundamenteaza si propune consiliului judetean infiintarea, finantarea, respectiv cofinantarea institutiilor publice care ofera servicii destinate prevenirii si combaterii violentei domestice;
- asigura designul universal si adaptarea rezonabila pentru toate serviciile si programele pe care le desfasoara;
- fundamenteaza si propune consiliului judetean infiintarea, finantarea, respectiv cofinantarea serviciilor sociale;
- identifica nevoile cu care se confrunta diferite categorii de beneficiari, pe baza informatiilor furnizate de Compartimentul Monitorizare, Analiza Statistica, Indicatori Asistenta Sociala si Incluziune Sociala, precum si celelalte servicii functionale ale D.G.A.S.P.C.;
- elaboreaza programe de dezvoltare institutionala, pe domenii de activitate si directii de actiune, in vederea atingerii obiectivelor strategice;
- coordoneaza si monitorizeaza activitatea de implementare a obiectivelor strategiei judetene si a programelor de dezvoltare institutionala, prin evaluarea stadiului de realizare a obiectivelor propuse, identificarea punctelor slabe in procesul de implementare si a solutiilor de rezolvare;
- face propuneri de revizuire a strategiei judetene si a planurilor de actiune, tinand cont de evolutia nevoilor beneficiarilor, a numarului acestora, precum si de dinamica societatii;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
e) Compartiment Managementul Calitatii Serviciilor Sociale
Atributii principale:
- monitorizeaza si evalueaza serviciile sociale aflate in subordinea D.G.A.S.P.C. Dolj;
- comunica sau, dupa caz, pune la dispozitia institutiilor/structurilor cu atributii in monitorizarea si controlul respectarii drepturilor omului, in monitorizarea utilizarii procedurilor de prevenire si combatere a oricaror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor serviciilor sociale si, dupa caz, institutiilor/structurilor cu atributii privind prevenirea torturii informatiile solicitate, acordandu-le sprijin in realizarea vizitelor de monitorizare, in conditiile legii;
- solicita acreditarea ca furnizor de servicii sociale si acreditarea pentru serviciile sociale aflate in structura D.G.A.S.P.C. Dolj;
- elaboreaza propuneri pentru stabilirea instrumentelor de monitorizare si evaluare a implementarii standardelor aplicabile in domeniu;
- identifica nevoile cu care se confrunta serviciile din cadrul D.G.A.S.P.C. Dolj;
- analizeaza, ori de cate ori este cazul, procesul de implementare a standardelor aplicabile in domeniul asistentei sociale si protectiei copilului;
- elaboreaza rapoarte de monitorizare a calitatii serviciilor sociale, cu propuneri si recomandari de imbunatatire a activitatii desfasurate, precum si de eficientizare si dezvoltare a serviciilor;
- acorda sprijin in implementarea legislatiei in vigoare, colaborand cu serviciile functionale in elaborarea metodologiilor, procedurilor, instrumentelor de lucru etc. necesare desfasurarii activitatii;
- sprijina compartimentul responsabil cu contractarea serviciilor sociale in elaborarea documentatiei de atribuire si in aplicarea procedurii de atribuire, potrivit legii;
- prezinta anual sau la solicitarea consiliului judetean rapoarte de evaluare a activitatilor desfasurate;
- elaboreaza raportul anual de activitate al institutiei;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.