Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu, nr. 22
Telefon: 0251 / 407.042
Sef Serviciu: Scarlatescu Dayana Stefana
Serviciul evaluare initiala are in structura urmatoarele compartimente:
-Compartiment evaluare initiala;
-Compartiment de interventie in regim de urgenta in domeniul asistentei sociale;
-Compartiment de interventie in situatii de abuz, neglijare, trafic, migratie si repatriere;
-Compartiment violenta domestica, prevenire marginalizare sociala si asistenta persoane varstnice;
-Compartiment management de caz pentru copilul care a savarsit fapte penale si nu raspunde penal.
a) Compartiment evaluare initiala
Atributii principale:
-inregistreaza in baza de date de la nivelul compartimentului toate sesizarile, solicitarile, notificarile referitoare la copiii/adultii aflati in situatie de risc;
-realizeaza, dupa caz, evaluarea initiala a copilului/adultului aflat in dificultate;
-in functie de rezultatul evaluarii, asigura preluarea in regim de urgenta a copilului/adultului in sistemul de protectie sau refera cazul catre alte structuri din cadrul DGASPC Dolj in vederea evaluarii detaliate si acordarii serviciilor de specialitate sau altor institutii abilitate in vederea solutionarii, conform legislatiei in vigoare;
-indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
b) Compartiment de interventie in regim de urgenta in domeniul asistentei sociale
Atributii principale:
- promoveaza si asigura respectarea drepturilor persoanelor adulte cu dizabilitati, in conformitate cu Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu Legea nr. 221/2010 pentru ratificarea Conventiei privind drepturile persoanelor cu dizabilitati, adoptata la New York de Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite la 13 decembrie 2006, deschisa spre semnare la 30 martie 2007 si semnata de Romania la 26 septembrie 2007, cu modificarile ulterioare;
- completeaza evaluarea situatiei socioeconomice a persoanei adulte aflate in nevoie, a nevoilor si resurselor acesteia. Asigura furnizarea de informatii si servicii adecvate in vederea refacerii si dezvoltarii capacitatilor individuale si ale celor familiale necesare pentru a depasi cu forte proprii situatiile de dificultate, dupa epuizarea masurilor prevazute in planul individualizat privind masurile de asistenta sociala;
- acorda persoanei adulte asistenta si sprijin pentru exercitarea dreptului sau la exprimarea libera a opiniei;
- depune diligente pentru clarificarea situatiei juridice a persoanei adulte aflate in nevoie, inclusiv pentru inregistrarea tardiva a nasterii acesteia;
- asigura masurile necesare pentru protectia in regim de urgenta a persoanei adulte aflate in nevoie;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
c) Compartiment de interventie in situatii de abuz, neglijare, trafic, migratie si repatriere
Atributii principale:
- inregistreaza in baza de date de la nivelul compartimentului copilul aflat in situatii de abuz, neglijare, trafic, migratie, repatriere
- realizeaza, dupa caz, evaluarea initiala a copilului aflat in situatii de abuz, neglijare, trafic, migratie, repatriere
- colaboreaza cu structurilor specializate din cadrul DGASPC Dolj si/sau alte institutii pentru rezolvarea situatiilor de abuz, neglijare, trafic, migratie, repatriere
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
d) Compartiment violenta domestica si prevenire marginalizare sociala
Atributii principale:
- asigura masurile necesare pentru realizarea activitatilor de prevenire si combatere a violentei domestice, precum si pentru acordarea serviciilor destinate victimelor violentei domestice si agresorilor familiali;
- monitorizeaza masurile necesare pentru realizarea activitatilor de prevenire si combatere a violentei domestice, precum si pentru acordarea serviciilor destinate victimelor violentei domestice si agresorilor familiali;
- sprijina si dezvolta un sistem de informare si de consultanta accesibil persoanelor victime ale violentei domestice, in vederea exercitarii tuturor drepturilor prevazute de actele normative in vigoare;
- monitorizeaza cazurile de violenta domestica din unitatea administrativ-teritoriala in care functioneaza;
- identifica situatii de risc pentru partile implicate in situatii de violenta domestica si indruma partile catre servicii de specialitate/mediere;
- initiaza, coordoneaza si aplica masurile de prevenire si combatere a situatiilor de marginalizare si excludere sociala in care se pot afla anumite persoane, grupuri sau comunitati;
- identifica familiile si persoanele aflate in dificultate, precum si cauzele care au generat situatiile de risc de excluziune sociala;
- identifica barierele si actioneaza in vederea realizarii accesului deplin al persoanelor cu dizabilitati in societate;
- acorda asistenta tehnica necesara pentru crearea si formarea structurilor comunitare consultative ca forma de sprijin in activitatea de asistenta sociala si protectia copilului;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
e) Compartiment management de caz pentru copilul care a savarsit fapte penale si nu raspunde penal
Atributii principale:
- coordoneaza activitatile de asistenta sociala in domeniul protectiei copilului care a savarsit fapte penale si nu raspunde penal;
- intocmeste raportul de evaluare detaliata a copilului si familiei acestuia si propune stabilirea unei masuri de protectie speciala;
- realizeaza evaluarea/reevaluarea situatiei familiei naturale de a oferi ingrijire/supravegherea potrivita copilului care a savarsit fapte penale si nu raspunde penal;
- reevalueaza, cel putin o data la 3 luni si ori de cate ori este nevoie, imprejurarile care au stat la baza instituirii masurii de protectie si propune, dupa caz, mentinerea, modificarea sau incetarea masurii de protectie;
- coordoneaza planificarea activitatilor echipei multidisciplinare pentru implementarea si monitorizarea planului individualizat de protectie/planului de reabilitare pentru copilul A/N/E, aflat in atentia Serviciului Management de Caz pentru Copil;
- monitorizeaza cazul dupa atingerea finalitatii planului individualizat de protectie, se asigura, pana la inchiderea cazului, de derularea activitatilor si serviciilor prevazute in planul de monitorizare;
- coordoneaza activitatile specifice de incadrare in grad de handicap/orientare scolara pentru copilul cu dizabilitati ce beneficiaza de masura de protectie speciala;
- acorda asistenta si sprijin parintilor si copilului, in vederea prevenirii savarsirii de fapte antisociale;
- coordoneaza activitatile privind mutarea copilului in familia naturala/extinsa/familia substitutiva;
- colaboreaza cu institutiile abilitate in vederea reintegrarii scolare, familiale si sociale a copilului;
- indeplineste toate demersurile prevazute in legislatie si procedurile operationale pentru copilul care a savarsit o fapta penala dar nu raspunde penal;
- colaboreaza pe baza de protocoale sau conventii cu celelalte directii generale, precum si cu alte institutii publice din unitatea administrativ-teritoriala, in vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin, conform legii;
- realizeaza atributiile prevazute de lege in procesul de acordare a serviciilor sociale;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.