Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu nr.22, camera nr. 25 / 28
Telefon: 0251/432.234; 0251/407.037
Sef serviciu: Nicu Lidia
Serviciul are in structura urmatoarele compartimente:
- Compartiment Adoptii;
- Compartiment Postadoptii;
- Compartiment management de caz AMP.
a) Compartiment Adoptii
Atributii principale:
- indeplineste demersurile vizand deschiderea procedurii adoptiei pentru copiii aflati in evidenta sa;
- monitorizeaza si tine evidenta copiilor pentru care s-a incuviintat deschiderea procedurii adoptiei prin sentinta civila definitiva si nu a fost identificat un adoptator/familie adoptatoare;
- identifica cea mai potrivita persoana/familie adoptatoare pentru copil tinand cont de interesul superior al copilului si de prevederile Legii nr. 273/2004, privind procedura adoptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
- realizeaza procesul de potrivire intre copil si familia potential adoptatoare;
- determina compatibilitatea copil-familie adoptatoare pe baza nevoilor copilului, dorintelor si opiniilor exprimate de acesta;
- informeaza copilul in raport cu varsta si capacitatea lui de intelegere despre parintii adoptatori si familia acestora si il pregateste inaintea mutarii la familia adoptatoare;
- informeaza si sustine persoanele/familiile atestate pe parcursul procesului de potrivire si a perioadei de incredintare in vederea adoptiei;
- urmareste evolutia copilului si a relatiilor dintre acesta si persoana/familia careia i-a fost incredintat in vederea adoptiei, intocmind in acest sens rapoarte bilunare;
- intocmeste raportul final referitor la evolutia relatiilor dintre copil si adoptatori in vederea solutionarii cererii de incuviintare a adoptiei;
- ofera persoanei/familiei care isi exprima intentia de a adopta informatii complete despre procedura de atestare, pregatire, precum si despre serviciile de sprijin existente;
- identifica familiile sau persoanele cu domiciliul in Romania care doresc sa adopte copii; evalueaza conditiile materiale si garantiile morale pe care acestea le prezinta si elibereaza atestatul de familie sau de persoana apta sa adopte copii;
- ofera servicii de informare, sprijin, evaluare si pregatire a familiei adoptatoare;
- participa in calitate de formator la pregatirea familiilor/ persoanelor adoptatoare;
- tine evidenta persoanelor/ familiilor atestate in vederea adoptiei;
- desfasoara activitati de informare si promovare a adoptiei nationale (prin mass-media, pliante, materiale promotionale);
- colaboreaza cu institutii/autoritati cu atributii in procedura adoptiei;
- in conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004, privind procedura adoptiei cu modificarile si completarile ulterioare introduce si actualizeaza in Registrul National pentru Adoptii-Sistem Informatic National pentru Adoptie informatii si documente referitoare la copii si familii care se afla in diverse etape ale adoptiei;
- indeplineste si alte atributii ce ii revin in domeniul adoptiei, conform prevederilor legale in vigoare.
b) Compartiment Postadoptii
Atributii principale:
- monitorizeaza evolutia copiilor adoptati, precum si a relatiilor dintre acestia si parintii lor adoptatori; sprijina parintii adoptatori ai copilului in indeplinirea obligatiei de a-l informa pe acesta ca este adoptat, de indata ce varsta si gradul de maturitate ale copilului o permit;
- tine evidenta adoptiilor incuviintate supuse perioadei obligatorii de urmarire postadoptie si intocmeste dosar separat pentru fiecare adoptie in parte;
- asigura servicii de sprijin, consiliere, informare si asistenta familiilor adoptatoare, copiilor adoptati si familiei biologice;
- asigura grupuri suport pentru parintii adoptatori pe intreaga perioada de monitorizare post-adoptie, in functie de nevoile identificate;
- incarca in Registrul National pentru Adoptii-Sistem Informatic National pentru Adoptie o copie electronica dupa referatul privind inchiderea cazului, pe care il intocmeste la finalul perioadei de monitorizare post-adoptie, in conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004, privind procedura adoptiei cu modificarile si completarile ulterioare;
- indeplineste si alte atributii ce ii revin in domeniul adoptiei, conform prevederilor legale in vigoare.
c) Compartiment Management de Caz AMP
Atributii principale:
- coordoneaza procesul de identificare, evaluare, formare si monitorizare a persoanelor care pot deveni asistenti maternali profesionisti, propunand motivat eliberarea/reinnoirea/retragerea atestatului de asistent maternal profesionist;
- coordoneaza activitatea de reevaluare trimestriala, monitorizare a asistentilor maternali profesionisti atestati;
- reevalueaza capacitatea asistentilor maternali profesionisti de a oferi ingrijire potrivita copilului care necesita masura de protectie in vederea reatestarii ca AMP, propunand motivat in sedinta CPC reinnoirea/suspendarea/retragerea atestatului de AMP, impreuna cu echipa pluridisciplinara;
- realizeaza potrivirea teoretica dintre copil si asistentul maternal profesionist in functie de nevoile copilului si potentialul fiecarei familii, impreuna cu echipa pluridisciplinara;
- acorda sprijin in vederea identificarii nevoilor de pregatire si potentialului fiecarui AMP care are in plasament copil/copii si il pregateste in functie de nevoile identificate;
- asigura formarea initiala si continua a persoanelor care solicita atestarea ca asistent maternal profesionist/atestate ca AMP;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.