Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu nr.22, camera nr. 37/camera nr. 38
Telefon: 0251/407.032
Sef Serviciu: Buldur Nicoleta
Serviciul evidenta si plata beneficii de asistenta sociala si coordonare asistenti personali are in componenta urmatoarele compartimente:
- Compartiment evidenta si plata beneficii de asistenta sociala;
- Compartiment coordonare asistenti personali
a) Compartiment evidenta si plata beneficii de asistenta sociala
Atributii principale:
- asigura acordarea beneficiilor de asistenta sociala potrivit legii, persoanelor cu handicap;
- verifica documentele preluate de la secretariatele comisiilor de evaluare a persoanelor adulte si minore cu handicap pe baza procesului verbal;
- actualizeaza baza de date si emite decizii de acordare, incetare, suspendare, a beneficiilor de asistenta sociala aprobate de catre Directorul General;
- analizeaza lunar cazurile care produc modificari asupra acordarii beneficiilor de asistenta sociala datorita schimbarilor intervenite: schimbarea incadrarii in grad de handicap, expirare acte de indentitate, schimbarea domiciliului pe raza altui judet, decesul persoanei cu handicap etc;
- incarca lunar pe platforma electronica a AJPIS Dolj baza de date cu titularii beneficiilor de asistenta sociala;
- administreaza, gestioneaza si elibereaza atat bilete de transport interurban cat si legitimatii de transport interurban pentru persoanele cu handicap, asistentii personali sau insotitorii acestora, care au dreptul la gratuitate in limita prevazuta de lege conform gradului de handicap;
- asigura subventionarea dobanzilor la creditele contractate de catre baneficiar pentru achizitioanarea unui singur autovehicul sau pentru adaptarea locuintei;
- asigura eliberarea rovinietelor pentru autoturismele detinute de catre persoanele adulte cu handicap sau de catre reprezentantii acestora prin CNAIR;
- indeplineste orice alte atrubutii prevazute de reglementarile legale in vigoare.
b) Compartiment coordonare asistenti personali
Atributii principale:
- promoveaza si asigura respectarea drepturilor persoanelor adulte cu dizabilitati, in conformitate cu Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- asigura monitorizarea realizarii instruirii asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav
- respecta optiunea referitoare la asistent personal sau indemnizatie, exprimata in scris, emite acordul in acest sens si il comunica angajatorului, in termenul prevazut de lege;
- sprijina si dezvolta un sistem de informare si consultanta, accesibil persoanelor cu handicap grav si familiilor acestora, in vederea exercitarii tuturor drepturilor prevazute de actele normative in vigoare (asistent personal sau acordarea indemnizatiei pentru insotitor);
- intermediaza si sprijina activitatea autoritatilor administratiei publice locale din judet in vederea asigurarii drepturilor persoanelor cu handicap grav;
- dezvolta un sistem de informare si consultanta cu Casa Judeteana de Pensii Dolj in vederea acordarii tuturor drepturilor, persoanelor adulte cu handicap grav care beneficiaza si de pensie de invaliditate;
- asigura colectarea si transmiterea datelor statistice conform indicatorilor solicitati de ANPDPD si alte institutii cu activitati in domeniu;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.