Home   |   Harta site     

Serviciul Analize Tehnice, Sanatate, Securitate in Munca si Situatii de Urgenta



Adresa: Craiova, Bulevardul Nicolae Titulescu nr. 22

Telefon:  0251/407.044; 0251/407.024; 0251/407.028; 

Sef Serviciu: Bezna Laurentiu Marian

 

Serviciul are in structura urmatoarele compartimente:

        a. Compartimentul Analize Tehnice 

        b. Compartimentul Sanatate, Securitate in Munca si Situatii de Urgenta

 

a) Compartimentul Analize Tehnice

Atributii principale:

  • Formuleaza si fundamenteaza propunerile pentru executarea unor investitii si reparatii la imobilele, instalatiile aferente si pentru celelalte mijloace fixe aflate in patrimoniu si/sau in administrarea Directiei Generale;
  • Analizeaza, cand este cazul, necesitatea si oportunitatea propunerilor serviciilor exterioare ale Directiei Generale cu privire la achizitia publica de servicii si lucrari;
  • Elaboreaza documentatia tehnica (caietul de sarcini - specificatiile tehnice) pentru achizitia publica de lucrari sau servicii pentru constructii, reabilitare, reamenajare, instalatii, servicii tehnice;
  • Urmareste executarea lucrarilor si indeplinirea serviciilor specifice contractate;
  • Colaboreaza cu dirigintii de santier in vederea urmaririi executarii lucrarilor contractate in conformitate cu proiectul tehnic, cat si cu graficul de lucru stabilit prin contract, solicita avizul si acordul proiectantului, consultantului, si dupa caz, inspectorului de Constructii Judetene, privitor la orice eveniment sau modificare a proiectului si/sau a executiei acestuia;
  • Urmareste derularea fizica, valorica si la termene a contractelor incheiate;
  • Participa pe parcursul executarii contractelor la receptiile partiale, la verificari ale lucrarilor, propune luarea masurilor in consecinta, respectiv modificari ale proiectelor si/sau ale executiei acestora in colaborare cu dirigintele de santier, proiectantul, constructorul etc.;
  • Solicita conducerii DGASPC dispunerea masurilor ce se impun cu privire la toate problemele si litigiile legate de realizarea investitiilor;
  • Organizeaza receptiile la terminarea lucrarilor si la expirarea perioadei de garantie si participa la intocmirea tuturor documentelor prevazute de lege pentru receptia finala (dupa trecerea perioadei de garantie), dupa notificarea prealabila a constructorului;
  • Verifica impreuna cu responsabilii de la centrele sau serviciile DGASPC, in perioada de garantie, calitatea lucrarilor executate;
  • Colaboreaza cu dirigintii de santier si cu executantii lucrarilor de constructii in vederea intocmirii documentatiei necesare pentru cartea tehnica a tuturor constructiilor aflate in patrimoniul si/sau in administrarea DGASPC;
  • Colaboreaza cu Serviciul Achizitii Publice la elaborarea programului anual al achizitiilor publice de servicii si lucrari;
  • Colaboreaza cu Serviciul Programe, Proiecte in vederea elaborarii cererilor de finantare din fonduri externe, stabilind devizele estimative pentru lucrari si servicii, cat si pentru dotari si amenajari;
  • Urmare a solicitarilor de la centre, CTF-uri, Locuinte Protejate, din subordinea Directiei Generale privind lucrarile de reparatii, igienizari si servicii, face analiza tehnica a oportunitatilor si propune solutii spre aprobat;
  • Administreaza contractele de achizitie - servicii (servicii de intretinere si reparatii copiatoare si multifunctionale, echipamente audio-TV, aparatura electrocasnica, intretinere si reparatii ascensoare, rampe mobile, verificari metrologice - cantare si apometre, intretinere si reparatii AC, intretinere si reparatii CT, servicii curatenie, servicii dezinsectie-deratizare, servicii transport si incinerare deseuri infectioase etc.), din momentul incheierii contractelor si pana la finalizarea acestora;
  • Urmareste derularea contractelor de utilitati (gaze, energie electrica, apa-canal, salubritate, cablu TV) incheiate de DGASPC cu furnizorii;
  • Colaboreaza cu prestatori de servicii (intretinere si reparatii centrala termica, ascensoare, rampe mobile) in vederea asigurarii unei bune functionari a echipamentelor, cat si asigurarea de interventii rapide a specialistilor in cazul unor avarii sau defectiuni;
  • Urmareste realizarea in termen a dispozitiilor date prin procesele-verbale de verificare tehnica a instalatiilor sau echipamentelor din domeniul ISCIR, examineaza in mod regulat registrele de evidenta a functionarii acestora si ia masuri pentru remedierea imediata a defectelor semnalate;
  • Participa la preluarea activelor corporale din patrimoniul Consiliului Judetean in administrarea DGASPC, in conformitate cu hotararile CJ si dispozitiile DGASPC;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

Atributii in domeniul informatic:

  • Intocmeste instructiuni de functionare la locul de munca pentru utilizatorii de tehnica de calcul si verifica modul de respectare a acestor instructiuni;
  • Asigura asistenta de specialitate pe linie de informatica a personalului ce exploateaza aplicatii informatice;
  • Intocmeste registre jurnal privind programele software si licentele folosite;
  • Intocmeste specificatii tehnice pentru achizitia de tehnica de calcul, servicii de service, licente software, precum si alte aplicatii software necesare pentru buna desfasurare a activitatii;
  • Analizeaza necesitatea si oportunitatea solicitarilor serviciilor si centrelor subordonate DGASPC privind asigurarea bunei functionari a resurselor de tehnologia informatiei si comunicarii si propune solutii spre aprobat;
  • Elaboreaza impreuna cu utilizatorii lista aplicatiilor si a prioritatilor in realizarea acestora la nivelul DGASPC Dolj (sau achizitionarea de la terti) si le prezinta spre aprobat conducerii;
  • Asigura buna desfasurare a programelor elaborate in cadrul DGASPC Dolj sau de catre terti, depasind eventualele blocaje ale programelor proprii sau cerand asistenta pentru programele de la terti, conform clauzelor contractuale: Sensitive (D-Smart) — plati Persoane Handicap, Csys (Contabilitate financiara), Alop, Alop Salarii, Alop V2 (Contabilitate financiara), Mfsys (Mijloace fixe), EVAMPSYS (Evidenta AMP), PSYS (Pontaje), PHR (Dobanzi), SALSYSTEM (Salarii);
  • Asigura conectarea in retea a unor noi echipamente de tehnica de calcul;
  • Asigura salvarea si colectarea periodica a datelor, transferul pe suporturi (CD) si depozitarea lor intr-un loc special amenajat (arhiva de date), asigurand integritatea datelor si programelor;
  • Mentine legatura cu furnizorii de servicii de internet pentru asigurarea accesului la internet in functie de necesitatile DGASPC Dolj;
  • Monitorizeaza functionalitatea programelor antivirus in scopul asigurarii securitatii sistemului informatic;
  • Monitorizeaza functionarea aplicatiei de legislatie si gestioneaza utilizatorii (creare, stergere, modificare utilizatori si parole);
  • Raspunde de planificarea, achizitia, instalarea si operarea in cadrul retelei date-voce a DGASPC Dolj;
  • Asigura instalarea hardware-ului si software-ului de retea pe servere, supraveghind totodata activitatea tertilor producatori si furnizori de echipamente si software-uri (inclusiv software de retea), din faza de testari si pana la punerea definitiva in functiune;
  • Verifica si urmareste permanent respectarea clauzelor contractuale privind prestatiile de servicii (contract servicii intretinere si asistenta a sistemelor, contract servicii de intretinere si reparatii centrala telefonica, contract servicii de intretinere si reparatii sisteme antiefractie si control acces, contract servicii de intretinere si reparatii sisteme supraveghere video, contract servicii de monitorizare si interventie rapida, servicii calculatoare, imprimante, fax-uri, copiatoare, software);
  • Propune masuri referitoare la modificarile aduse la reteaua de calculatoare, reteaua de telefonie, extinderi de retea date-voce, sisteme de securitate fizica necesare pentru buna desfasurare a activitatii;
  • Supravegheaza toate modificarile la servere, cablare si alte surse ale retelei de date-voce, asigurand capacitati suficiente pentru aplicatii noi;
  • Instaleaza caracteristicile utilizatorilor, parolele, directoarele utilizatorilor si drepturile de acces in retea;
  • Monitorizeaza, in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, efectuarea analizei de risc la securitatea fizica la toate imobilele aflate in subordinea DGASPC Dolj si urmareste implementarea recomandarilor conform raportului de evaluare si tratare a riscurilor la securitate fizica;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

Coordoneaza activitatea muncitorilor din cadrul structurilor subordonate institutiei, avand urmatoarele atributii principale:

  • Se ingrijeste de buna functionare a tuturor dotarilor DGASPC prin interventia echipei de interventie care executa lucrari de reparatii, de intretinere la instalatiile sanitare, electrice, termice, mobilier etc.;
  • Asigura intretinerea curenta a tuturor cladirilor in care isi desfasoara activitatea DGASPC;
  • Gestioneaza materialele utilizate de echipa de interventie la lucrarile in regie proprie si incheie procese-verbale de receptie a lucrarilor executate;
  • Primeste, centralizeaza si inainteaza Serviciului Achizitii Publice necesarul de materiale si servicii cu caracter tehnic in vederea contractarii, respectiv achizitionarii acestora;
  • Urmareste asigurarea exploatarii corecte si legale a echipamentelor si instalatiilor din domeniul ISCIR pe care le are in evidenta;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

 

Coordoneaza activitatea soferilor din cadrul structurilor subordonate institutiei, avand urmatoarele atributii principale:

  • Coordoneaza activitatea de transport la nivelul institutiei, asigurand efectuarea deplasarilor in teren, precum si aprovizionarea celor necesare centrelor din subordinea DGASPC de la magazia centrala a Directiei;
  • Raspunde de respectarea consumului normat pentru parc auto al Directiei Generale si de exploatarea eficienta a acestuia;
  • Raspunde de intocmirea FAZ-urilor pe fiecare autovehicul din dotare, urmarind ca pe fiecare foaie de parcurs sa fie inscrisi km legali care sunt parcursi intre localitati;
  • Centralizeaza la sfarsitul lunii FAZ-urile si verifica consumurile de carburant si lubrifianti pentru incadrarea acestora in normele legale;
  • Colaboreaza cu Serviciul Achizitii Publice pentru elaborarea documentatiei in vederea achizitionarii de servicii care sa asigure service-ul, ITP-ul, asigurarile de raspundere civila auto obligatorie, cat si CASCO - pentru autovehiculele din parc auto al DGASPC;
  • Asigura buna functionare a autovehiculelor, urmarind ca inlocuirea pneurilor, schimbul de ulei, acumulatori, ITP, reparatiile capitale sa se faca in timp util si conform normelor legale;
  • Confirma devizul de manopera si materiale ale lucrarilor efectuate in service, impreuna cu Comisia Tehnica;
  • Instruiste conducatorii auto cu privire la normele de tehnica securitatii muncii, siguranta in circulatie, cat si normele PSI;
  • Elaboreaza lunar graficul pentru asigurarea permanentei la Centrul de Informare si Sensibilizare a Populatiei;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

b) Compartiment sanatate, securitate in munca si situatii de urgenta

Atributii principale in domeniul S.S.M.:

  • Asigura identificarea pericolelor si riscurilor pentru fiecare componenta a sistemului de munca, respectiv executant, sarcina de munca, echipamente de munca si mediul de munca;
  • Intocmeste si actualizeaza planul de prevenire si protectie. Asigura monitorizarea indeplinirii acestui plan;
  • Elaboreaza instructiuni proprii pentru completarea si aplicarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca, tinand seama de particularitatile activitatilor si ale unitatii, precum si ale locurilor de munca/posturilor de lucru, si asigura difuzarea acestora in unitate numai dupa ce au fost aprobate de catre angajator;
  • Verifica insusirea si aplicarea de catre toti lucratorii a masurilor prevazute in planul de prevenire si protectie, a instructiunilor proprii, precum si a atributiilor si responsabilitatilor ce le revin in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
  • Asigura informarea si instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca la angajare si verificarea insusirii si aplicarii de catre lucratori a informatiilor primite;
  • Identifica pericolele grave si iminente si propune masuri pentru eliminarea sau diminuarea acestora;
  • Tine evidenta posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesita testarea aptitudinilor si/sau control psihologic periodic;
  • Efectueaza controale interne la locurile de munca, cu informarea angajatorului, in scris, asupra deficientelor constatate in timpul controalelor efectuate la locul de munca si a masurilor propuse pentru remedierea lor;
  • Participa la comunicarea si cercetarea evenimentelor;
  • Colaboreaza cu lucratorii si/sau reprezentantii lucratorilor, serviciile externe de prevenire si protectie, medicul de medicina muncii, in vederea coordonarii masurilor de prevenire si protectie;
  • Intocmeste necesarul de mijloace materiale pentru desfasurarea activitatilor de prevenire si protectie;
  • Raspunde de obtinerea autorizatiilor de functionare pe linie de sanatate si securitate in munca;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.

Atributii principale in domeniul P.S.I.:

  • Elaboreaza programele de optimizare a capacitatii de aparare impotriva incendiilor in domeniul de activitate;
  • Face propuneri de reglementari tehnice si organizatorice a activitatii de aparare impotriva incendiilor;
  • Controleaza modul de aplicare a prevederilor legale pentru apararea impotriva incendiilor;
  • Elaboreaza si supune spre analiza conducatorului institutiei raportul anual de evaluare a nivelului de aparare impotriva incendiilor;
  • Intocmeste si actualizeaza fisa obiectivului;
  • Tine evidenta registrelor instalatiilor de detectare/semnalizare/stingere a incendiilor, copii dupa atestatele firmelor care au efectuat/efectueaza proiectarea, montarea, verificarea, intretinerea, repararea acestora sau care efectueaza servicii in domeniu;
  • Tine registrul pentru evidenta permiselor de lucru cu focul;
  • Tine evidenta exercitiilor de evacuare a personalului propriu/utilizatorilor constructiei;
  • Verifica fisele de instruire in domeniul situatiilor de urgenta;
  • Intocmeste lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii;
  • Intocmeste grafice de intretinere si verificare, conform instructiunilor producatorului/furnizorului, pentru diferite categorii de utilaje, instalatii si sisteme care pot genera incendii sau care se utilizeaza in caz de incendiu;
  • Propune programe/planuri cuprinzand masuri si actiuni proprii sau rezultate in urma constatarilor autoritatilor de control pentru respectarea reglementarilor in domeniu;
  • Propune masuri speciale de aparare impotriva incendiilor pentru perioadele caniculare sau secetoase;
  • Propune organizarea instruirii si verifica pregatirea personalului incadrat in munca privind protectia civila;
  • Verifica starea de functionare a mijloacelor de transmisiuni-alarmare, spatiile de adapostire si mijloacele tehnice proprii, destinate adapostirii sau interventiei, tine evidenta acestora si le verifica periodic;
  • Monitorizeaza activitatea persoanelor care presteaza munca neremunerata in folosul comunitatii in cadrul DGASPC Dolj;
  • Presteaza alte activitati necesare/specifice asigurarii securitatii si sanatatii lucratorilor la locul de munca;
  • Indeplineste orice alte atributii prevazute de reglementarile legale in vigoare.