Șef Complex: Orzescu Oana
Casa “Aripi de Serafimi”
Adresa: Craiova, str. Dr. Ion Cantacuzino, bl. I58, sc. 2, ap. 6
Telefon: 0251/427.902
Casa “Solaris”
Adresa: Craiova, str. Berceanu Stefan, Doctor nr. 0 bl. I35 sc. 1 ap. 1
Telefon: 0251/428.697
Casa “Curcubeul”
Adresa: Craiova, str. Dr. Ştefan Berceanu, bl. I41, sc 1, ap.3
Telefon: 0251/428.758
Casa “Gulliver”
Adresa: Craiova, str. Dr. Ştefan Berceanu, bl I34, sc. 1, ap. 1
Telefon: 0251/428.662
Casa “Amicii”
Adresa: Craiova, str. Dr. Ştefan Berceanu, bl. I 27, sc. 1, ap. 3
Telefon:0251/425.070
Scopul: asigurarea accesului copilului/tânărului, lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinților săi și pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială, la servicii specializate de găzduire, îngrijire, educație, sprijin emoțional, consiliere, precum și dezvoltarea majorității deprinderilor de viață independentă și a unora dintre activitățile legate de reintegrarea/integrarea familială și socio-profesională.
Activităţi şi funcţii
a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1.reprezentarea furnizorului de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară/ familia/reprezentantul legal, după caz;
2.găzduire pe perioadă determinată;
3.îngrijire personală;
4.educație;
5.sprijin emoțional;
6.consiliere;
7.dezvoltarea deprinderilor de viață independentă;
8.activități în vederea reintegrării/integrării familiale;
9.activități în vederea reintegrării/integrării socio-profesionale;
10.recreere și socializare.
b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1. elaborarea misiunii casei şi afişarea acesteia într-un loc vizibil în cadrul casei;
2. asigurarea accesului la o prezentare schematică a sistemului de servicii sociale de la nivel județean, care precizează clar locul ocupat de serviciul în cauză și relațiile de colaborare cu celelalte servicii;
3. realizarea de materiale informative;
4. colaborarea cu instituțiile relevante de la nivelul comunității;
5. elaborarea de rapoarte de activitate.
c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
1.asigură beneficiarilor asistență și suport în cunoașterea și exercitarea drepturilor lor;
2.promovează și ia măsuri pentru prevenirea și combaterea oricăror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor;
3.utilizează mijloace de informare și comunicare corecte, transparente și accesibile.
d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
2. realizarea de evaluări/reevaluari periodice a serviciilor prestate;
3.dezvoltarea, planificarea, implementarea și îmbunătățirea permanentă a activităților desfășurate în cadrul casei;
4. măsurarea gradului de satisfacție a beneficiarilor;
5. exercitarea controlului managerial intern, în condițiile legislației în vigoare.
e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:
1. întocmirea unui proiect de buget care sa reflecte nevoile casei;
2. solicitarea dotărilor necesare bunei funcționări a casei;
3. solicitarea resurselor umane în funcție de serviciile furnizate și legislația în vigoare;
4. întocmirea fișelor de post ale angajaților;
5. evaluarea performanțelor individuale ale angajaților;
6. elaborarea propunerilor de formare profesională.