Home   |   Harta site     

Casa de Tip Familial Elena



Adresa: str. Voinicului, nr. 49, Craiova, jud. Dolj

Telefon: 0351/431.363

Sef Centru: Valentin Stamin

 

Scopul serviciului social

Scopul serviciului social Casa de Tip Familial “Elena” este asigurarea accesului copilului cu handicap/dizabilitati, lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea parintilor sai si pentru care s-a instituit o masura de protectie speciala, la servicii specializate de gazduire, ingrijire, reabilitare, educatie si pregatire in vederea reintegrarii sau integrarii familiale si integrarii/includerii sociale.

 

Capacitatea Casei de Tip Familial “Elena” este de 6 locuri.

 

Conditiile de acces/admitere in centru sunt urmatoarele:

a) Acte necesare la dosarul beneficiarului:

-decizia de instituire a masurii de protectie;

-documentul care atesta dizabilitatea/incadrarea in grad de handicap, dupa caz;

-planul de abilitare-reabilitare emis de Serviciul de Evaluare Complexa a Copilului;

-certificat de orientare scolara, dupa caz;

-alte documente relevante pentru identificarea nevoilor copilului si acordarea suportului necesar.

 b) Criterii de eligibilitate ale beneficiarilor:

-copii cu varsta intre 7 si 18 ani, precum si tineri cu varsta de pana la 26 de ani care isi continua studiile o singura data la o forma de invatamant de zi;

-existenta dizabilitatii si/sau a certificatului de incadrare in grad de handicap;

-copilului nu i s-a putut asigura protectia, ocrotirea si ingrijirea in familie sau in cadrul altor servicii din comunitate.

c) Admiterea in cadrul Casei de Tip Familial “Elena”

se face in baza masurii de plasament (plasament in regim de urgenta sau plasament) dispusa fie de directorul general al DGASPC Dolj, fie de Comisia pentru Protectia Copilului, fie de catre instanta judecatoreasca, in conditiile legislatiei in vigoare din Romania.

 

d) Casa de Tip Familial “Elena” asigura beneficiarului serviciile necesare in baza unui contract de furnizare servicii sociale, incheiat in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare.

 

Activitati si functii

Principalele functii ale serviciului social Casa de Tip Familial “Elena” sunt urmatoarele:

 

a) de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea urmatoarelor activitati:

  1. reprezentarea furnizorului de servicii sociale in contractul incheiat cu persoana beneficiara/ familia/reprezentantul legal, dupa caz;
  2. gazduire pe perioada determinata;
  3. asigurarea unei alimentatii corespunzatoare din punct de vedere calitativ si cantitativ;
  4. ingrijire personala;
  5. asistenta pentru sanatate;
  6. educatie non formala;
  7. suport emotional si, dupa caz, consiliere psihologica;
  8. activitati de recreere-socializare.

 

b) de informare a beneficiarilor, potentialilor beneficiari, autoritatilor publice si publicului larg despre domeniul sau de activitate, prin asigurarea urmatoarelor activitati:

  1. elaborarea misiunii centrului in scris, afisarea acesteia in cadrul serviciului;
  2. realizarea de materiale informative;
  3. colaborarea cu institutiile relevante de la nivelul comunitatii;
  4. elaborarea de rapoarte de activitate.

 

c) de promovare a drepturilor beneficiarilor si a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului in general, precum si de prevenire a situatiilor de dificultate in care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea urmatoarelor activitati:

  1. asigura beneficiarilor asistenta si suport in cunoasterea si exercitarea drepturilor lor;
  2. promoveaza si ia masuri pentru prevenirea si combaterea oricaror forme de tratament abuziv, neglijent, degradant asupra beneficiarilor;
  3. utilizeaza mijloace de informare si comunicare corecte, transparente si accesibile.

 

d) de asigurare a calitatii serviciilor sociale prin realizarea urmatoarelor activitati:

  1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate in procesul de acordare a serviciilor;
  2. realizarea de evaluari/reevaluari periodice a serviciilor prestate;
  3. dezvoltarea, planificarea, implementarea si imbunatatirea permanenta a activitatilor desfasurate in cadrul casei;
  4. masurarea gradului de satisfactie a beneficiarilor;
  5. exercitarea controlului managerial intern, in conditiile legislatiei in vigoare.

 

e) de administrare a resurselor financiare, materiale si umane ale centrului prin realizarea urmatoarelor activitati:

  1. intocmirea unui proiect de buget care sa reflecte nevoile casei;
  2. solicitarea dotarilor necesare bunei functionari a casei;
  3. solicitarea resurselor umane in functie de serviciile furnizate si legislatia in vigoare;
  4. intocmirea fiselor de post ale angajatilor;
  5. evaluarea performantelor individuale ale angajatilor;
  6. elaborarea propunerilor de formare profesionala.